Pris: I de angivna priserna ingår moms med 25%. Frakt baserad på vikt tillkommer.
Frakt: Vi erbjuder fri frakt om man handlar över 600 kr. Om inte denna summa uppnås, debiterar vi en viktbaserad fraktavgift, ju högre totalvikt på paketet, desto mer kostar det att skicka. Vi anlitar Postnord för våra leveranser. För mindre paket paket som går ner i brevlådan kan man välja MyPac Small. För större paket är det MyPac Collect som gäller, med leverans till Postombud eller Paketbox. Om man har ett företag går det att välja företagsfrakt med leverans till företaget.
Fraktpriser: 0 – 499 gr: 49 kr. 500 gr – 999 gr: 59 kr. 1 – 2 kg: 69 kr. 2 – 5 kg: 99 kr
5 – 10 kg – 129 kr
Fraktpriser företagsfrakt: 0 - 5 kg: 129 kr. 5 - 10 kg: 189 kr
Köp: Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid, slutsålda varor, etc., förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Ångerrätt: Enligt Distans och hemförsäljningslagen har du som kund full retur och bytesrätt i 14 dagar efter att du tagit emot varan. Detta förutsatt att varan är i väsentligt oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att vi mottagit meddelande om hävning av köp. Vid retur/byte betalar köparen frakten. Vid retur meddela oss på info@laderspecialisten.se
Reklamation: Enligt konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i tre år efter att du tagit emot varan. Vid reklamation står Läderspecialisten för fraktkostnader. Vi återbetalar kunden senast 30 dagar från den dag vi mottagit besked om att kund returnerat den reklamerade varan.
Vid reklamation gäller följande:
– Kontakta oss på info@laderspecialisten.se – I första hand görs ett försök att åtgärda felet på produkten. – Skulle inte detta gå, ersätts kund av likvärdig produkt. – Skulle inte likvärdig produkt finnas, återbetalas till kunden värdet på den reklamerade produkten.
För mer information om reklamationer, klicka här för att komma till Allmänna Reklamationsnämndens hemsida.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens Rekommendationer.
Betalning: Vi samarbetar med Klarna och godkänner förutom fakturabetalning via Klarna även Visa, Master Card och direktbetalning via bank (Handelsbanken, SEB, Nordea) som betalningsmedel genom Klarna Checkout. På ert kvitto kommer det att stå att betalning skett till Resolvator, som är mottagande part vid köp i webshopen.
Förutom ovanstående betalningsmedel går det också att betala med Swish. Denna betaltjänst går inte genom Klarna Checkout.
Vi följer distansköplagen. Inga extra kortavgifter tillkommer, det kan aldrig dras större belopp än det som du har godkänt för varan.
Returer: Om du ångrar ditt köp, kan du returnera varan inom 14 dagar från den dag du mottog varan. Varan måste vara i samma skick som när den togs emot. Därför är det viktigt att du ser till att du packar varan ordentligt.
Skicka varan till följande adress och skicka samtidigt ett epost-meddelande, så vi vet att det finns ett paket som är på väg från dig. Mailadress: info@laderspecialisten.se
Läderspecialisten Inge AB.
Retur
Stillmansgatan 9
212 25 Malmö
Bifoga kopia på kvitto, alt. följesedel tillsammans med den returnerade produkten. När den returnerade varan mottagits och godkänts, återbetalas beloppet till ditt konto omgående.
Ej uthämtade paket: Paket som skickats till fraktbolagets ombud (Postnord, DHL, Schenker) och inte hämtas ut i tid, returneras till oss. Om kund väljer att få beställningen skickad på nytt debiteras extra fraktavgift. Om kund väljer att annullera beställningen återbetalas inte den debiterade fraktagiften, och en hanteringskostnad på 100 kr debiteras kund.
Garanti: Alla produkter omfattas av konsumentköplagens regler för tre års reklamationsrätt. Det innebär att du som kund kan påtala fel på varan som inträffat inom tre år efter köpet (ej slitage). Anmälan om fel ska göras inom skälig tid. Om du mot all förmodan skulle få en felaktig produkt eller någonting saknas, kontakta oss med en gång så hjälper vi dig tillrätta.
Kundtjänst: Ni kan nå oss via e-post till info@laderspecialisten.se. Vi svarar på mejl så fort vi kan, vår ambition är dock inom 2 arbetsdagar. Det går också att ringa oss på tfn 0727 – 160 900 (vardagar 09.00-12.00).
Personuppgiftsbehandling när du handlar i vår webshop: När du handlar på www.laderspecialisten.se kan du välja att handla inloggad som tidigare kund eller utan att logga in som gäst. Vid genomförande av köp godkänner du våra Allmänna villkor.
Beställning utan att logga in på konto: När du gör din beställning behöver vi veta vem du är och då behövs ditt namn och din e-postadress till vilken all information rörande beställningen kommer att skickas, samt din adress för att kunna skicka din beställning hem till dig.
Beställning som inloggad på ditt konto hos Läderspecialisten: Om du är inloggad på ditt konto kommer dina kontaktuppgifter att hämtas från vår kunddatabas. Köpet kommer att registreras på ditt konto hos oss, vilket innebär att du kommer att kunna se det i din köphistorik när du är inloggad på dina sidor. Om du har ett konto hos oss kan du logga in överst på förstasidan eller direkt i kassan.
Betalning: Vid betalningen via faktura behöver vi ditt personnummer, detta för att vår fakturapartner Klarna ska kunna göra en kreditkontroll. Följesedel skrivs ut på vårt lager i samband med packning av din beställning, men därefter sker all hantering av din faktura via Klarna. Betalar du med kort sker betalningen även i detta fall via Klarna. I samband med din beställning kommer pengar att dras från ditt konto, i och med detta kommer Klarna att kommunicera med din bank rörande transaktionen.
Vid betalning med Swish går betalningen direkt via din bank utan att passera Klarna.
Leverans: För att vi ska kunna skicka beställningen behöver vi namn, adress, e-post, samt ditt mobilnummer för avisering om din leverans via sms. Denna information skickas vidare från oss till de olika transportörer vi samarbetar med, i nuläget PostNord och Schenker. Avisering rörande leverans av ditt paket sker från något av deras transportombud.
Analysverktyg och Cookies: Vi använder oss av analysverktyg som Google Analytics för att förbättra och utveckla vår webshop. Detta utvecklingsarbete görs bland annat på grundval av den statistik om hur användare beter sig på Läderspecialisten.se som vi får fram i Google Analytics.
För att avgöra vem som besöker vår webshop använder vi cookies (kakor) för att skapa demografisk och användarrelaterad statistik. Detta ger oss möjlighet att anpassa och skapa innehåll som tillgodoser våra kunders intressen. Om du inte vill ta emot cookies kan du antingen blockera alla cookies, radera befintliga cookies från din dator, och/eller ställa in din dator så att du får en varning innan cookies sparas.
Hur länge sparas personuppgifterna? De personuppgifter vi samlar in kopplat till din beställning och leverans sparas i 36 månader från leveranstillfället. Det är under så lång tid du har rätt att reklamera eller klaga på en vara enligt svensk lag. Efter denna tid kommer endast uppgifter rörande transaktionen att sparas i sammanlagt 7 år, i enlighet med Bokföringslagen.
Kontakt rörande personuppgifter: Om du vill ha tillgång till den information vi har om dig, eller om du har invändningar om den data vi har är du välkommen att kontakta oss på info@laderspecialisten.se. Du har rätt enligt personuppgiftslagen att få tillgång till de uppgifter vi lagrar om dig och komma med invändningar om registreringen av dessa enligt EU:s allmänna dataskyddsförordning, GDPR. På begäran uppdaterar eller raderar vi de personuppgifter som finns i vår databas, med reservation för åtgärder som innebär lagbrott.
Du kan läsa mer om EU:s allmänna dataskyddsförordning, GDPR, på Dataskyddsinpektionens hemsida, klicka här för att komma dit.